Портфоліо



Назва проекту   Микола Васильович Гоголь. Гоголь і Україна. Повість "Тарас Бульба". Історична основа повісті

Основний та другорядні (дотичні) навчальні предмети    світова література, історія

Навчальні цілі     

Головною метою вивчення теми є виховання в учнів високої читацької та загальної культури, естетичного смаку шляхом залучення їх до досягнень світової культури та літератури, загальнолюдських та національних цінностей. Тема допомагає долучитися до розповсюдження знань про визначні історичні події в історії України

Учні повинні отримати уявлення про історичні повісті як літературний жанр, який не втрачає популярності і в сучасному житті. Огляд історичних подій підготує дітей до сприйняття змісту, який передбачає поглиблене вивчення національного епосу, перегляду історичних подій, які відображають історію українського козацтва. Одна із задач при роботі над темою уроку – поглиблення знань про повість як про літературний жанр, повторення особливостей національного епосу. Окрема група учнів повинна зробити огляд бібліографіі за обраною темою

Вік учнів, клас 13,14 років

Стислий опис проекту   

7 клас. Микола Васильович Гоголь. Гоголь і Україна. «Тарас Бульба» Історична основа повісті. Використовується пошуково- дослідницька робота, презентаційна, бібліографічна. Учні поділяються га групи: історики, літературознавці, бібліотекари

Повний План вивчення теми  

Опис оцінювання      Для виявлення навчальних потреб  учнів на першому етапі проводжу  опитування З-Х-Д:  ЗНАЄМО – ХОЧЕМО ДІЗНАТИСЯ – ДІЗНАЛИСЯ: «Що ми знаємо про особистість Миколи Гоголя? Як його життя і творчість межують з Україною? Що відомо про історичні події, зображені в повісті?»  Щоб визначити навчальні потреби учнів, встановлюю навчальні цілі, відслідковую прогрес у їх навчанні, надаю зворотній зв’язок, оцінюю мислення.Передбачаю використання основних видів оцінювання: оцінювання письмово викладу думки, перевірка навичок мовлення при захисті проектів, виразного читання при опрацюванні змісту повісті, логічного мислення в процесі формулювання питань для самоопитування, тестові завдання при перевірці знань змісту, твори-мініатюри, які передбачають перевірку вмінь робити висновки. Здійснюється оцінювання методами взаємооцінювання, самооцінювання, оцінювання вчителем). Оцінювання буде відбуватися на всіх етапах вивчення теми.

 Діяльність учнів та вчителя    На початку вивчення  теми «Микола Васильвич Гоголь. Гоголь і Україна. Повість «Тарас Бульба» учні знайомляться з методом проектів. Історична основа повісті.» Плануємо екскурсію до районної бібліотеки, щоб ознайомитися з додатковою літературою про автора, історичними подіями. За попередньою домовленістю, бібліотекарі демонструють виставку видань творів Гоголя.
Щоб дізнатися початковий рівень знань учнів  заповнюютьЗ-Х-Д таблицю, знайомляться з завданнями, які вони повинні виконати, знайомляться з формою оцінювання учнівських презентацій Об’єднуються  в групи за випадковим збігом. Кожна група виконує завдання, які потім висвітлюють на Вікі.:
   1 група  - відслідковує життєвий і творчий шлях Миколи Гоголя. 
   2 група  -  готує матеріал про звязок Гоголя з Україною .
   3 група  - готує повідомлення про історичні події, відображені в повісті «Тарас Бульба».
Протягом проекту учні проводять літературознавчі дослідження, отримують форму оцінювання  та визначають за даною формою. Знайомляться з презентацією про авторське право та плагіат.
 Під час виконання проекту вчаться зберігати анотовані посилання на використані джерела, оформляти списки використаних джерел,  співпрацюють,  використовуючи блог для опитування,  обміну інформацією та в обговоренні даного проекту. Кожна група створює чат для  швидкого обговорення поточних проблем і завдань,  для розподілу ролей, обміну даними  під час виконання роботи над проектом. Після цього учитель демонструє свою Презентацію.  На Вікі сторінці проекту учні розміщують свою презентацію.
 Перед початком роботи на вікі-сторінці учні отримують форму оцінювання з чітко визначеними критеріями та розподілом балів, якою будуть користуватися протягом виконання всього проекту, а вчитель наприкінці зробить підсумкове оцінювання за цією ж формою. 

Відомості про автора

Ім'я, прізвище  Лопашко Наталія Петрівна

Фах, навчальний предмет учитель російської мови та літератури, світова література

Навчальний заклад Троїцька гімназія Троїцької районної ради Луганської області

Місто\село, район, область смт Троїцьке, Троїцький район, Луганська область

Контактні дані e-mail:

Відомості про тренінг

Дати проведення тренінгу 10.09.2012 - 28.09.2012

Місце проведення тренінгу Троїцька гімназія Троїцької районної ради    Луганської області

Тренери Федорущенко Наталія Юріївна

Немає коментарів:

Дописати коментар